wtorek, 2 października 2012

Jesienne perspektywy









„- Niechże ci, o chcą być szczęśliwi, będą silni!
Oto orzech – ciągnął, zrywając orzech z górnej gałęzi – Aby sprawę zilustrować przykładem: oto piękny, połyskliwy orzech, który, obdarzony szczęśliwie przyrodzoną siłą, przeżył wszystkie burze jesieni. Ani jednej dziurki, ani jednego słabego punktu w tym orzechu. Ten oto orzech – ciągnął z żartobliwą powagą – podczas kiedy tak wielu jego braci upadło i zostało zdeptanych stopami przechodniów, wciąż ma przed sobą perspektywę szczęścia, jakie osiągnąć może laskowy orzech.”

Jane Austen „Perswazje”







Babeczki na wczesną jesień - orzechowe z jabłkami

2 szklanki mąki
3/4 szklanki brązowego cukru
pół łyżeczki proszku do pieczenia
pół łyżeczki sody
szczypta soli
1/2 szklanki zmielonych orzechów laskowych
pół łyżeczki cynamonu/imbiru (co kto lubi)

2 jajka
2/3 szklanki mleka
1/2 szklanki oleju

2-3 jabłka starte na grubych oczkach

Suche składniki wymieszać w jednej misce, mokre w drugej, połączyć je i lekko wymieszać, dodać jabłka. Napełniać ciastem foremki do babeczek albo mufnkowe do ok. 2/3 wysokości.
Piec w 190 st. około 20 minut, do suchego patyczka.



4 komentarze:

  1. orzechowe z jabłkami, rozmarzyłam się, może jutro zrobię :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tez!
      z orzechami wloskimi,bo nie mam laskowych...

      polecam wszystkim lasuchom wypieki z:
      http://hummingbirdbakery.com/blog/

      Aska i 24 lapki

      Usuń
  2. Składniki wprost z mojego ogrodu! A cynie jak z ogródka mojej Babci...
    Bardzo apetyczne to Twoje nowe przedsięwzięcie ;) uczta dla ducha i dla ciała ;-))
    Ściskam Cię

    OdpowiedzUsuń
  3. mam słabość do jesieni. za te kolory i jabłka.

    OdpowiedzUsuń